21. mai 2025
Vi vet at det kan være både tidkrevende og tungvint å hente ut kontaktdata til billettkjøpere – spesielt når du trenger dem til markedsføring, påminnelser eller oppfølging etter et arrangement. Derfor har vi utviklet nye funksjoner som gjør det enklere å hente ut data til oppfølging av kunder og sending av målrettet kommunikasjon – helt i tråd med gjeldende samtykkeregler.
En viktig del av lanseringen er et nytt system for samtykkehåndtering. Nå kan du aktivere markedsføringssamtykke, som innhentes direkte når kunden velger betalingsmåte. Dette gir:
Kundene har som alltid full kontroll, og kan når som helst trekke samtykket via Min Side.
Når samtykke er gitt, kan kontaktdata hentes ut via:
Hver registrering inneholder kontaktinfo og samtykkets utløpsdato. Merk at markedsføringssamtykker er gyldige i to år fra siste kjøp der samtykke ble gitt.
Merk: Samtykkestatus kan variere – særlig ved reaktiveringskampanjer eller manuelle innhentinger i egne systemer.
Mange arrangører bruker egne systemer for nyhetsbrev. Har du et system du ønsker skal hente data direkte fra Hoopla? Da kan de bruke vårt API. Dokumentasjon finner du her:
API-dokumentasjon på hoopla.no
Er du teknisk anlagt og vil komme i gang raskt? Med en API-nøkkel fra arrangørkontoen din kan du koble Hoopla til verktøy som Zapier, og selv automatisere overføringen av kundedata til systemene du bruker.
For deg som vil ha en enkel start, tilbyr vi en ferdig integrasjon med den norskutviklede plattformen Make. Med Make får du:
Flere av våre arrangører bruker allerede Make – og flere vil få glede av hvor sømløst det fungerer sammen med Hoopla.
Selv om vi åpner for fri bruk av funksjonene, gjelder fortsatt strenge krav til personvern og datasikkerhet.
Som arrangør er du ansvarlig for at:
Misbruk – som feilaktig bruk av samtykker eller brudd på GDPR – vil føre til umiddelbar stenging av tilgang til disse funksjonene.